Reinfeldt möter verklighetens folk!

Klockren!

http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html

Aftonbladet / Aftonbladet / Dagens Nyheter / Svenska Dagbladet /

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Detta inlägg publicerades i En nagel i ögat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Reinfeldt möter verklighetens folk!

  1. Anders skriver:

    Lätt att glömma att det var samma problem med försäkringskassan när Socialdemokraterna styrde.
    http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=67&doktyp=fr&dok_id=GT11907&rm=2005/06&bet=907
    http://www.vk.se/Article.jsp?article=30407

  2. Gubben skriver:

    Det är tragiskt att se hur enskilda livsöden exploateras av makthungriga politiker. Det är väl INGEN som inte blir berörd av dessa öden? Men nu används de i ett bakslugt försök av Mona o Co att dela upp folket i goda och onda. Så enkel är inte världen!

  3. katedervarg skriver:

    Nej, världen är inte svart eller vit, men det är det heller ingen som säger. Däremot kan politiker välja att ha en politik som bryr sig om de svaga eller som inte bryr sig om dem. De kan ha en politik som satsar på människorvärde eller ekonomiskt värde.

    Politik handlar om att välja (ungefär det enda Sahlin sagt som jag håller med om), och alliansens politiker har valt. Den de valde var inte den svaga och sjuka.

    Jag förstår om det känns jobbigt att läsa om dom här, men detta är det verklighetens folk som Hägglund pratar om! Detta är de som drabbas när skattesänkarmaffian är i farten!

Lämna en kommentar