Det gäller att vara neutral, Fällman

Säkert kan du ditt ämne, Barbro Fällman. Man hoppas ju iaf det, så att ordet ”expert” inte bara betyder att du tycker att det är lattjo i största allmänhet att kommentera debatter. Jag hade en kollega som roade sig med att recensera nya ordlistor, så vem vet vilka saker du går i gång på.

Men för att kvalificera sig som expert när man refererar något så viktigt som en valdebatt krävs också att man har förmågan att förhålla sig objektiv och neutral till det man är satt att bevaka. Som du säkert vet är det en dödssynd för vetenskapsmannen att han är tendentiös.

Här har du visat gång på gång att du helt saknar den kvaliteten.

För mig hade du fått ett knappt godkänt i argumentationsanalys. Fast Björklund tycker ju att vi lärare sätter glädjebetyg, så vem vet vad det är värt.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i En nagel i ögat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det gäller att vara neutral, Fällman

  1. Mimmi skriver:

    Du är klok, här kommer en länk till en annan som är klok:
    http://www.hanky.se/MathiasHolmgren/104762

    • katedervarg skriver:

      Den listan kommer bli längre, är jag rädd…. Det finns fortfarande väldigt mycket demokrati och solidaritet kvar att montera ner, så alliansen är nog inte klar än.

  2. Ping: Drömmen om den objektiva pressen | Katedervarg

  3. Ping: Jag hade fel om Mattson | Katedervarg

Kommentera

