Micklo är inte som jag

Micklo drog precis.

Micklo är inte som jag. Han kommer från Stockholm och tycker om AIK. Micklo tycker sex är status. Han identifierar sig med Charlie Sheen. Säger han själv, men jag har ingen anledning att misstro honom. Micklo tycker om att skryta med hur många tjejer han haft. Det är i stort sett det enda han pratar om. Tjejer och AIK. Om man ska tro Micklo är tjejer egentligen till för hans skull. För Micklo är inte sex en kul grej, det är hans sätt att hävda sig. Tjejerna föraktar han. Det vet dom inte. Micklo får många tjejer.

Micklo har ett förhållande nu. Ändå satt han hela kvällen och skickade sms till en annan tjej som bor här bredvid. Nu åkte Micklo hem till henne. Varför? frågade jag. Snabb tömning, så är jag klar, svarade han, hon är ju söt fast kroppen ser skit ut. Sen ska han åka hem till sin flickvän. Han pratade med henne innan han åkte till sin ”date”.

Micklo ville ha mitt godkännande. Det fick han inte.

Micklo är inte som jag.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Detta inlägg publicerades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar