Glad åt det lilla

Trodde att jag hade tappat bort telefonen idag, Helt försvunnen var den. Uppslukad av ett svart hål.

När jag kom hem låg den i en sko. Hur den hamnat där vore intressant att veta, men men… Den var i alla fall hemkommen igen. Fem minuter efter att jag hittat den ringde bilverkstan och sade att bilen blir klar i morgon.

Två positiva nyheter på fem minuter. Livet blev  åtminstone två grader roligare.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

