Sommarlovets rytm

Klockan nio hade jag ställt klockan på ringning för att hinna till tvättstugan. Jag vet att den ringde och att jag smällde av den, i nån form av blandad ilska och oförståelse över varför den störde den min sömn. Att den fanns en orsak till varför den skulle störa hade min då begränsade medvetenhet inte en anledning till att fundera mer över.

Klockan ett fick jag ett sms. Då vaknade jag för andra gången den här dagen. Klockan ett… Hade jag inte haft andra bevis för att jag är ledig så var detta tillräckligt för att jag skulle förstå att sommarlovets rytm har tvingat sig på.

Jag är inte alldeles säker på att jag tycker om det…

Betydligt bättre tycker jag om det andra av dagens sommarbevis! 21.00 ikväll: Morden i Midsomer! Det är mer sommar än Kalle Anka är jul, och jag kommer sitta som en smäck i fåtöljen och njuta av mord!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sommarlovets rytm

  1. Li skriver:

    Men Morden i midsomer är ju helt weird ju! Det är en liten by mitt ute i den engelska landsbygden och folk blir mördade jämt och ständigt! Jag kan inte titta på det för det enda jag kan tänka på är: hur tusan kommer det sig att inte den lilla byn dör ut? Jag menar, hallå, det är ju inte så jäkla många som bor där och i den takt som folk blir mördade så borde befolkningen minska drastiskt, för vem med lite vett i huvudet skulle vilja flytta till ett ställe där folk dör som flugor? OCH varför i hela friden flyttar inte folk därifrån? Det måste ju finnas någon annan mysig liten by där folk inte vill ha ihjäl varandra? Nä du, den serien kan jag inte följa, det skulle allt bli allt för många sömnlösa nätter om jag skulle behöva lösa den gåtan. 😉

    Ha en trevlig sommar Christer!

Kommentera

