Ett litterärt jaha

Så, då var sommaren första bok utläst… Dean Koontz Frankenstein

Normalt när jag läst klart en bok brukar det komma en tomhetskänsla. Man vill fortsätta följa karaktärerna och se att deras liv inte tar slut bara för att sidorna tar slut, men nu är det mest ett jaha som ekar i huvet. För det första begriper jag inte varför Koontz har hypats så förbannat! Den här var ärligt talat rätt barnslig och ingenting som får mig att vilja hoppa på fler av hans alster. Vilket leder mig in på det andra av mina irritationsskäl: detta var bara första delen i en serie! När jag säger att jag vill läsa vidare så innebär det inte att jag vill att det ska KRÄVAS. Det ska vara MITT val.

Och eftersom Koontz inte gav mig nåt litterärt hard on så får nog sagan om Frankenstein och hans monster och deras äventyr i dagens New Orleans fortsätta utan mig.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

