Yin och yang och historiens dyraste chili

Just nu är det två saker som gäller.

Nerkrupen i fåtöljen under en filt, med ett glas vin som pärlar i stearinljuset, ser man Örebro slå Malmö i hockey.

Det är bra. Det är Yin.

På rutan när man kommer ut från Lidl sitter en liten gul lappjävel som säger att jag måste pröjsa tusen spänn för att jag har ställt mig en handikapplats! I helvete att det syntes tydligt!

Det suger renb***! Det är Yang!

Lidl står just nu på min dödslista och det är sista gången jag köper nåt på det skitstället!

Och i morgon ska jag äta världshistoriens dyraste chili!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Yin och yang och historiens dyraste chili

  1. myran skriver:

    Kanske dags att kolla de där felslipade glasen trots allt… 😉

Kommentera

