Kylskåp i gröna tröjor

Rugby på TV, Italien mot Irland. De är vältränade, gossarna. Det ser ut som om man dragit gröna tröjor över ett gäng kylskåp och ställt där på plan…

Men det här är en de tunga grabbarnas sport, till skillnad från det där fjanteriet som kallas amerikansk fotboll. Här smäller det, och här finns inga hjälmar eller tunga rustningar som skydd. Och här händer det saker. Här är det inte action i fyra sekunder följt av fem minuters strosande över plan.

Det finns de som undrar varför det inte finns läktarvåld i USA. Varför skulle det, undrar jag. Vad i den sporten finns egentligen att hetsa upp sig för?

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kylskåp i gröna tröjor

  1. Blue skriver:

    Ohh Schneeglöckchen. Als ich das erste gesehen hab, musste ich so laut Frhecenquietsduen, dass sich meine Freundin samt Hund verstohlen umgesehen hat, ob uns auch niemand sieht. Ich finde in der Vase sehen sie ganz zauberhaft aus. Jetzt fehlen nur noch die Krokusse und der Frühling kann Einzug halten. Wundervollen Tag LG Tinks

Kommentera

