När jag blir förbannad blir jag tjock

Var på ett möte idag som irriterade mig. Det blir så när jag känner att folk bestämmer utan att lyssna, och kör på utan att ta reda på saker först. Jag blev så lack att jag inte kunde låta bli att stanna till på Lidl på hemvägen och köpa två påsar lakritsgodis och en kartong chokladglass.

Jag kom på en sak igår! När man var liten och ville bli stor så mätte man sig själv hela tiden. Dörrpostens små blyertsstreck blev bevisen för hur centimetertalen ökade.

Nu för tiden kan man göra samma sak, men nu får man stå i profil mot köksdörren och strecka ut expansionen av magen! Och gissningsvis kommer det bli fler möten som detta, så det blir nog till att byta till lagårdsdörren innan allt är klart!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

