Nu drar vi Karlstad…

…och kollar om vi vill bli forskare.

Om vi FÅR. Har man passerat 40 är man nog inte så intressant längre. Björklunds karriärstege är väl till för unga strebrar.

Om vi FÅR. Det stod att de var mest intresserade av att pyssla med mellanstadiet. Inte för att jag fattar varför. Vill man verkligen att mellanstadielärarna ska ha en högre utbildningsnivå än gymnasielärarna?

Om vi FÅR. Kommunen är nog inte så intresserade av att sponsra nåt som de vet kommer öka deras löneutgifter.

Det verkar lite kört, det här…

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Skolan lite mer inifrån. Bokmärk permalänken.

Kommentera

