Jag – en profet?

Jag har alltid haft fräkniga armar men jag märker att jag är på väg att gå den väg som alla gamla gubbar tar förr eller senare. Det spricker upp nya små fläckar lite här och där, och jag inser att armen kommer se ut som en stjärnkarta så småningom.

I morse i badet märkte jag att en liten fräken på högerarmen ser ut som ett perfekt format litet hjärta. Är det ett tecken? Väntar mig kärleken?

Eller är jag Dalai Lama?

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag – en profet?

  1. anybody skriver:

    Gör som jag, tänk positivt! Förhoppningsvis kommer du att hinna bli brun och vacker över hela kroppen när det är dags för isolering och inlåsning i äldre”omsorgen” .. 😉

Kommentera

