Jag – en revolutionär?

Sjuksyrran kikade in på rummet helt oförhappandes:

– Vet du, jag har funderat hela veckan på vem du påminner om sen du klippte dig, och idag kom jag på det: du ser ju ut som Lenin!

Oj. Jaha. Det är lite coolt. Jag skulle också vilja störta ett imperium i och för sig. Och helt ledsen blir jag ju inte över liknelsen. Han verkar ha haft karisma, den gode Vladimir Iljitj. Och det kunde ju ha varit värre. Hon kunde ju ha sagt Pol Pot…

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag – en revolutionär?

  1. anybody skriver:

    Hallå där, varför tittar det plötsligt in en sjuksyrra på ditt rum?? Vilket rum och hur kom hon dit??
    Och om det är du som är Dalai Lama så kommer jag genast och kastar mig framför dina fötter, för är det någonstans där jag känner mig hemma i det andliga så är det hos buddhisterna .. fast det kanske redan är knökfullt med ”syrror” före mig??

  2. katedervarg skriver:

    Äh, det låter mer dramatisk än det är! Det är våran lilla gulletant till skolsyster som förärade mitt lilla krypin på jobbet med sin närvaro. 🙂

    Ja, tänk om det skulle vara jag som ska överta manteln! Han har ju sagt att det är dags att avgå och att man hitta sig en ny ledare. Då kanske jag flyttar till Tibet, börjar göra sandmandalas och klä mig i orange. Det sägs att luften friskar upp där på Himalayas toppar.

    Och så skulle jag få en egen webbplats: http://www.dalailama.com/ Kan det bli bättre?

Kommentera

