Hockeysug

Viasat sport har tråkigt. Dom visar repriser som är flera månader gamla. Just nu spelar man upp en match mellan ÖIK och Södertälje som spelades den 23 mars. Det borde kännas som tugga på gammal kräk, men det gör inte det! I stället börjar det rycka alldeles förbannat i hockeytarmen och suget kommer för den nya säsongen. Den är bara två veckor bort. I det perspektivet ger jag blanka fan i zzzzlatans fjolliga frisyr!

E. i tvåan var inne och snurrade och pratade om nåt hon kallade Bofors. Jag tror hon sade att dom också spelar hockey, men… Fan vet. Kanske menade hon det där som växer på stenar i vatten och som känns som snor när man går på det!

Gosh… Jag verkligen längtar! Inga dagar är så roliga som dom då det är derby! Det är lite med livsfaran som kompis man åker till jobbet då.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

