Tomato tomatoe, Åkeson

Hur många här har hört Jimmie Åkesson hänvisa till Stalin när han har pratat om svenska vänsterpartister, räck upp en hand!

Skillnaden mellan stalinismens vänsterfascism och svenska kommunister är milsvid. Där kan vara samma etikett men två helt olika innehåll. När det gäller sverigedemokraterna är förhållandet det motsatta. Här är kanhända etiketten en annan men innehållet ger samma sura smak.

Jag tror inte du är beredd på att döda barn, Jimmie, men det ligger ett karbonpapper mellan din retorik och den som Breivik har presenterat. Dina partikamrater bevisar det nu gång på gång med det ena galna uttalandet efter det andra, och den här gången kan inte ens din välsmorda käft dölja det.

En konkret sak har det här lett till för mig personligen. Normalt sett brukar jag inte kommentera allt det avskräde jag läser på nätet, men från och med nu kommer jag inte backa undan. Era världsfrånvända nojor måste bemötas!

SR / DN / DN /

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

