Sorg

När jag var liten sade pappa att monster inte finns. Nu undrar jag om han ljög eller bara inte visste. DN länkar till en blogg, jag läser och tårarna bara strömmar och strömmar och fan, det finns inte ord för att beskriva en mardröm i verkligheten.

Sånt här berör mig… Det är för lätt för mig att sätta mig in i deras situation, samtidigt som jag vet att det jag i tanken kan känna inte ens är i närheten av den känsla de upplevde i verkligheten. Den vetskapen gör det ännu värre.

Och i slutändan finns bara medvetenheten om att människor lider svårt, och att det inte finns någonting jag kan göra åt saken…

Jan Guillou framför en viktig synpunkt i Aftonbladet. När man sade att det var ett islamistisk terrordåd var det en handling som kunde förklaras med ideologiska motiv. När det är ett högerextremt, kristet fundamentalistiskt dåd är det en galnings verk. Hur kan det vara så..? Jag har skrivit om högerns terrorism förut. Kanske går det upp för folk nu vad det är man ska vara rädd för på riktigt?

DN / DN / DN /

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

