Inredare med hjärnblödning

Japp, det var det där med arbetsrummet slash sovrummet slash rummet där möblerna står hipp som happ och in och ut. Hur jag än vrider och vänder skrivbord och soffa och byrå och hur jag än organiserar min armé av bokhyllor så får jag det inte att gå ihop. Jag börjar misstänka att felet sitter i väggarna. Rent bokstavligt. Hur ska man kunna få mysfaktor i ett rum där nån har haft den taskiga smaken att tapetsera med GULA tapeter?!

Dagens sportreflektion: tummen upp för fotbollslandslaget, tummen ner för ÖSK. Dom måste ha drabbats av en kollektiv kollaps.

Dagens matreflektion: hamburgarna på syltan ner i centrum skulle lika gärna ha kunnat vara mina skosulor. Jag tror dom har fått sin kocklicens i ett cornflakes-paket. Det måste finnas en särkilt krets för såna klåpare i Dantes Hells Kitchen.

I tidningarna stod det att åskan skulle komma till Sverige idag. Jag hörde några smällar i morse och blev glad. Gatorna utanför var regnvåta och jag kände suget efter en långpromenad. Men det blev inte mer än ett förspel. Det enda som har varit kvar är en tung, klistrig och kvävande luft som det tar emot att andas.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

