Idag har jag sett…

…bilen från Toten Transport igen. Man KAN verkligen inte döpa sitt bolag till det om man är från Tyskland. Det är lika korkat som när Malmö kommun döpte dom som städar parkerna till ”insatsgrupper”. Man måste ha iaf en basic koll på sin historia.

…husvagnar i massor. Semestern är visst startad för dom flesta. Stackars jävlar… Flera veckor instängda som makrillar mellan fyra väggar hårdplast med mygg och spyflugor som sällskap. Jag har inte bott i en husvagn sett åsknatten på Ullareds parkering. Om Gud vill mig väl kommer det aldrig att ske heller. Hellre stoppar jag snoppen i en mixer.

…en rottweiler bada. Det var lycka, kära vänner. Ren lycka.

…Crank High Voltage. Jason Statham är nog det coolaste som går i ett par skor. Jag vill vara han. Jag var lite fundersam på hur dom skulle lösa problemet med att han störtade från en helikopter i förra filmen, en kilometer rakt ner i asfalten. Men det gick. Nån buse hade snott hans hjärta och ersatt det med ett batteri. Puh, var lite nervös där ett tag att det skulle bli nåt orealistiskt.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

