Big Brother-matematik

Big Brother, en såpa med lika mycket hjärna som en daggmask med alzheimers. Och inte kan dom räkna heller. På progaminformationen får man veta att deltagarna ska sitta inne i 100 dagar, men att det visas i 90 delar samt att dagens avsnitt är nummer 92… Hmm… Hur tänker dom nu..?

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Big Brother-matematik

  1. Tini skriver:

    Hej! Jag hittade dig när jag googlade ergo sum. Imagine that! Jag gillar verkligen din stil på skrivandet och tänker följa dig en stund, tills jag tröttnar. Jag länkade till dig på min fjortisblogg, (sorry about that) men jag tänkte att du kunde få veta varför du idag möjligen får några fler läsare. Heja dig!

  2. katedervarg skriver:

    ”tänker följa dig en stund, tills jag tröttnar” 😀 Den kommentaren gillade jag! Inget överdrivet gullande och sockersött berömmande utan straight on.

Kommentera

