Vuxenpoäng

Det är alltid det jag tänker, vartenda år när deklarationen ska lämnas in. Förut har jag alltid varit en av dom som glider iväg mitt i natten, de sista skälvande minuterna, för att slänga kuvertet på skattelådan och få sig en plastmugg med kaffe som belöning. Nu var det spejsigare. Nu har man blivit en modern man, en internetman.

Men fortfarande har jag svårt för att tycka det är värt det att samla ören och kronor för att maxa avdragen… Pengar betyder helt enkelt inte så jävla mycket…

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vuxenpoäng

  1. myran skriver:

    …men erkänn att det kan va bra å ha fliis nog att köpa mat å betala räkningarna utan att gråta eller undra hur man ska få det att gå ihop! å förstås kunna shoppa loss i tjockhult 😉

  2. myran skriver:

    bidde de någe tebax då?

Kommentera

