Hjärnskakning?

Precis innan jag skulle gå av bussen i fredags höll jag på att dö. Det vore väl typiskt. Överleva en bussresa fram och tillbaka till Stockholm plus sex timmars shopping för att sen gå ur tiden när bussen väl rullat in i Varberga..?

Jag lutade mig framåt för att prata med Bea, men eftersom E. hade placerat sig tvärs över hela gången var jag tvungen att ta luta mig mot armstödet. Och helt plötsligt vek det sig, jag föll framåt med väskan i handen och för att inte landa mitt i E:s ansikte och mosa det sönder och samman kastade jag väskan åt ena sidan och vred kroppen åt den andra. Väskan landade tydligen i Emsans ansikte (hon brölade iaf ilsket), medan min tinning placerade sig i nåt hårt och argt på stolen.

Jag har haft huvudvärk sedan dess… Trött och huvudvärk, och det är svårt att läsa uppsatser med entusiasm då… Hjärnskakning?

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hjärnskakning?

  1. Myran skriver:

    tulle lille!

  2. retsyster skriver:

    Jag anser mig själv vara något av en expert på hjärnskakningar (åtminstone på att skaffa mig dem) och det låter onekligen som att käre herr Carlson nu gjort mig sällskap i hjärnskakades förening.

  3. Johan skriver:

    varför inte kolla in http://hjärnskakning.se ; )

Kommentera

