Jag – en ”fanatisk fascist”

Aftonbladets blogg ”Skolraset” engagerar. Åtminstone mig. Så till den grad att jag har blivit kallad både ”fanatisk”, ”totalitär” och ”fascist”. Alla som känner mig lär veta att det är ungefär så långt från sanningen man kan komma…

Men det ÄR sant att jag brinner för den svenska skolan, att jag fanatiskt vill att landets ungdomar ska få en bra utbildning som både gör dem till starka och trygga individer och säkra i sina kommande verksamheter. Jag hoppas att också den känslan har gått fram till dem som känner mig.

Nu skriver Aftonbladet att man ”vill se ännu fler elever. Era berättelser (bra och dåliga) inifrån skolan är viktiga för denna granskning av er skola. Ni har chansen nu. Ta den!”

Så jag vidarebefordrar deras önskan. Alla ni som haft mig – skriv dit och berätta om era erfarenheter! Om jag sög, så säg det! Så mycket fascist är jag inte att jag inte kan ta det!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Skolan lite mer inifrån. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag – en ”fanatisk fascist”

  1. hgj skriver:

    rolig serie, speciellt sista rutan…..

    http://www.svd.se/kultur/serier/berglins_5017.svd

Kommentera

