Silly season

Silly season brukar i sportsammanhang vara den tid på året då idrottsmän studsar fram och tillbaka mellan olika lag, beroende på vilka som lockar med den största sedelbunten (laganda har inte betytt nån sen Åshöjdens dagar, om ens då). För mig passar uttrycket betydligt bättre för att beskriva april månad. Under några sköna veckor kan den schizofrene känna igen sig i sportblaskan: här rullar vinterns ishockey och sommarens fotboll sida vid sida och man fattar inte om man ska ta på sig t-shirt och kortbrallor eller stickad halsduk och graningekängor när man lämnar lägenheten.

Så okej. Två matcher är kvar av ÖIK:s säsong (jag vägrar kalla dem ÖHK) och även om de sista matcherna har gått sisådär så måste jag tacka dem för den här vintern! Jag har följt hela resan och återkommer gärna nästa vinter. Och samtidigt som de med sina trunkar lämnar scenen åt vänster, lunkar ÖSK:s gräsbaroner in från höger. Det rödvita åker in i garderoben och ut kommer det svartvita. Tjoff, tre poäng mot Göteborg, nu är bollens allsvenska igång!

Annars skulle jag kunna använda ordet för att förklara min dag. Först missade jag en lektion med femton minuter, sen var jag nära att missa en helt och hållet, för att avsluta med att glömma bort Kristian när han skulle med på ett möte. Kroppen var på jobbet, men var hjärnan höll hus vette fan.

Vad ska jag skylla på..? Silly season och idrottsschizofreni?

NA / NA / NA / NA / NA / NA / NA / DN / DN / AB / AB / AB / AB / AB / Expr /

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Silly season

  1. Myran skriver:

    Människan är ett djur och i djurens värld är det Silly season så här på våren 😉

Kommentera

