Men oj – så det är SÅ det ligger till

Hela vintern har jag hört intervjuer med gnällande borgare, där de åmar sig över att oppositionen lierar sig med sverigedemokraterna i riksdagen. Det gnälls och det insinueras och om man ska tro moderaterna så finns det inget i rikspolitiken som är mer uppenbart just nu än det politiska bröllopet mellan Mona Sahlin och Jimmie Åkesson.

Men se – så var det visst inte alls. I verkligheten var det precis tvärtom. Nio av tio gånger röstar sverigedemokraterna med regeringen.

Visst är det jobbigt när nån ids undersöka fakta. Det blir så mycket svårare att pyssla med lögner och propaganda då.

DN / Exp /

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i En nagel i ögat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Men oj – så det är SÅ det ligger till

  1. gyllensten skriver:

    sverigedemokraterna och miljöpartiet röstar med borgs liga
    det unga sverige som aldrig varit fattigt, skiter i fattiga pensionärer
    och fattiga invandrare och fattiga hemlösa
    fred rik har aldrig handlat för en 10a
    snart är det fredag, igen

Kommentera

