Förlåt, Borg!

Anders Borg tycker det är MITT fel att det finns arbetslöshet i Sverige? Mmm, det är verkligen vi lärare och andra i kommunen som maxar lönestegringen i Sverige…

Så förlåt, Borg! Jag skäms över att vara lågavlönad akademiker med sex års studier på högskolan, över att betala tusen kronor i månaden i studielån och tjäna sämre än en truckförare, över att jobba minst 10 timmar obetald övertid i veckan! Jag lovar att jag tar fram gisslet ikväll, och att inte gnälla ett dugg över att få minsta möjliga löneökning vid nästa lönesamtal, och jag lovar att inte tycka det är ett dugg konstigt att din yrkeskategori för 40 år sen fick en lön satt efter min men nu tjänar tre gånger så mycket.

Förlåt!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i En nagel i ögat, Skolan lite mer inifrån. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Förlåt, Borg!

  1. Myran skriver:

    nä ja e int bitter! 😉

Kommentera

