Lite hjälp med nationella provet, perhaps?

”Tecken och signaler” är temat, men riktigt hur de får ihop det med texterna vette sjutton. De handlar om typ två saker: vampyrer och språkets betydelse för gruppidentiteten.

En av texterna har gjort mig så förbannad att jag skulle vilja ta första X2000 till Stockholm och med bestämda steg gå till skolverket för att fråga om dom har stoppat hjärnan i en ICA-kasse, men det tar jag en annan dag… Nu tänkte jag bara att nån kanske vill ha sig lite hjälp med inläsningen. Här är mina uppgifter! Håll till godo! (Skrolla längst ner så ligger det som word-dokument.)

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Skolan lite mer inifrån. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lite hjälp med nationella provet, perhaps?

  1. Golnaz skriver:

    Vad bra, precis vad jag var efter, tack 🙂

  2. Connie skriver:

    Enorm boeiend alweer! Idd gevaarlijk systeem in de juiste handen. Enkel ontbreekt praktijk ervaring (de Pirc kom je nu ook niet elke week tegen)Maar ik vroeg me idd af wat je dan opteert tegen c6 aanpakken. Verkies je zwaktes uit te lokken? Of ga je volledig binden met a4? Het is namelijk niet zo simpel soms als zwart gewoon eerst ontwikkeld via b6 wegen (beetje hip-polike) en dan gaat vechten in het centrum met een getimede e5 of c5.

Kommentera

