Bajs i brallan

Jag kan tycka att det är rätt kul att köpa kläder. De som känner mig tror det säkert inte, för jag skulle knappast vara särskilt trovärdig om jag drev en modeblogg, men jag tycker det kan vara rätt skojsigt att botanisera i klädbutiker. Grejen är bara att jag är en klumpshoppare. När jag väl handlar så gör jag det i sjok, typ fem kassar med tröjor, skjortor och annat på en gång, sen händer ingenting på månader.

Men väldigt sällan byxor. Byxor hatar jag att köpa. Det känns som om jag aldrig får det rätt med modeller eller storlekar, utan alltid är det som om nåt blivit fel när jag väl drar på mig dem dan efter inköp.

Nu var jag dock tvungen. Alla brallor i lådan har spruckit i skrevet, och när jag drog på mig det helaste paret i morse visade det sig att gylfen var trasig så idag har jag varit tvungen att kolla en gång i kvarten så man inte stod med halvöppen dörr.

Så upp på stan efter jobbet, in på Dressmann med Anettchen som smakråd. I plånboken var jag beväpnad med en lapp som expediten vid senaste jeansköpet skrivit, där storleken stod uppskrivet. 36-30. Sjysst! Bara gå och plocka ett par, in och ut, klart på fem minuter. För säkerhets skull tänkte jag att det ändå kan vara värt att testa, speciellt eftersom Anette var med. Hade jag varit själv hade jag skippat det.

Tur det! När jag drog på mig paret såg det ut som om jag gick omkring med bajs i brallan och en hammare nerstoppad där fram! Var hon full den där expediten?! Det här funkar ju inte alls! I hytten bredvid stod Jonas och testade kostym, och jag kan tänka mig att han måste ha tyckt det hela var rätt komiskt. Först sjätte paret kändes vettigt, och då hade jag gått ner fyra storlekar! 32-30 är en jävla skillnad mot 36!

Nåja… Två par kom med hem, och än så länge kan vi väl bara hoppas att blivit okej… Om inte annat lär jag väl märka det i morgon. Det finns ingen grupp som är så tydlig i att visa sina åsikter som elever…

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Bajs i brallan

  1. Myran skriver:

    fåru skit så känner ju jag mig skyldig oxå =)

  2. katedervarg skriver:

    Närå, fixade sig fint! Jag gled runt som värsta modelejonet! ^^

Kommentera

