Visst är det härligt med kapitalism!

Visst är det! Så länge man tjänar pengar accepterar man vad elände som helst i världen, och har inga bekymmer med attackera det fria ordet och människor som rent altruistiskt arbetar för andras bästa. (Altruism är nog ett ord man inte ens förstår.)

Men så fort det blir offentligt vilken skit de håller på börjar knäskålarna skallra! Nu finns ju i alla fall RISKEN att folk kommer till insikt och slutar köpa deras produkter, och då är det dags att göra lappkast i etiken och tycka att välgörenhet är bra.

Sorry, Louis Vitton – jag kommer aldrig nånsin köpa en enda produkt med ert varumärke på! Eftersom ni är mer måna om det än en ungmö om oskulden så får ni ha det för er själva. Hoppas ni drunknar i osålda väskor!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i En nagel i ögat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Visst är det härligt med kapitalism!

  1. Ping: Inte ens en halv pudel från LV « Ann-Mari's Blogg

  2. m gren skriver:

    Bästa är att spotta på alla man ser har Louis Vuitton produkter…
    Det är ungefär om att bära armbidel med hakkors.

Kommentera

