Pengar – inte kvalitet – i B-kanalens värld!

Jag är en sportnörd. Jag älskar att titta på sport på TV. Jag älskar att titta på skidor. Hur ska man då tolka det att jag inte ens brydde mig om att sätta på TV:n när det gick igår, bara för att det gick på TV4?

Så idag tänkte jag: äh, vafan, ge det en chans. Sätter på lagom när det ska börja, men efter fem minuter kommer den – reklamen! Orka, jag byter till nåt annat och tittar på nyheter. Kommer tillbaka en kvart senare, bara för att komma rakt in i – reklam!

Vilken jävla B-kanal! Om det är så viktigt att sända reklam stup i ett, fem gånger i timmen, så håll er till det där det funkar! Sport är inte er grej! Så enkelt är det!

Och till de idrottsförbund som valt att falla för pengarnas lockelse: begriper ni inte att ni förlorar en helvetes massa goodwill och intresse när det blir TV4 som sänder evenemangen?!

(Igår visade man en SM-kvartsfinal i ishockey. I sudden death-perioden väljer man att bryta för att sända sponsorinformation, mitt i sändning! Nu visar de en EM-kvalmatch i handboll och bryter för reklam, mitt i nationalsångerna! Varför finns det inte nån i det där företaget som har förmågan att dra i nödbromsen och säga att det ändå finns gränser för vilka idiotsaker man kan göra på bekostnad av kvaliteten?!)

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i En nagel i ögat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

