Konstiga dockor

Så där, nu är det bara sam-tvåan kvar och den spar jag till i morgon. Kanske är det nån liten text som ramlar in, så att det inte behöver bli så många ET:n… Dags för ett par timmars helg.

Igår pratade jag och lilla d om dockor. Eller egentligen om nåt helt annat, men det är skitsamma, det var dockor jag kom in på. Jag ville hon skulle få se en bild på dom där amerikanska dockorna som var inne på 80-talet, men det är inte lätt att hitta nåt på google när man inte vet vad det heter.”Grönsaksdockor” testade jag, men inget napp, inte heller på engelska ”vegetable doll”. Då kom det upp andra konstiga saker.

Till slut hittade jag dom. Kåldockor, hette de ju. Men på vägen till den insikten fick jag en inblick i att dockvärlden är betydligt mer mångfacetterad än barbie och ken. Vad sägs om dessa?

Inget man köper till Josefin när hon fyller, va..?

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Konstiga dockor

  1. Myran skriver:

    koldockor tror jag att de kallades för i Sverige iaf – ingen aning på ingles….. 😉

  2. Anna skriver:

    haha… vi satt och pratade om dessa koldockor idag på jobbet…. Googlade och hittade hit …. Håller med om att dessa ”raringar” kanske inte lämpar sig så väl som en leksak till barn. Den översta skulle skrämma slag på mig om jag fick den… hua!
    Ha en bra dag 🙂

Kommentera

