Prepared for omdömen

Det här kommer bli en arbetshelg. Om man vet det redan när man åker hem så känns det faktiskt bättre. Man blir inställd på att fritiden får läggas åt sidan, och preparerar sig som en bergsbestigare för uppgiften. Det betyder att matförrådet får utgöras av youghurt, kaffe, snus och hämtpizza. (Fast en blåbärspaj med marsansås slank ner i korgen. Nåt skoj måste man ha för att orka med…)

Två grupper med omdömen klara nu. Men den ena är PA med sex elever, så det känns som om ytan bara är skummad. Mer orkar jag inte ikväll. Åkte från skolan klockan sex, så jag tycker ändå jag har gjort mitt dagsverke. Goddamit.

Nu är sleepy eyes. Suss och nuss.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Prepared for omdömen

  1. Myran skriver:

    fattar inte hur du orkar sitta kvar till kl.18?!?!? själv sprang jag ut kl.14.30 shoppade Hdmi kabel & en USB hub. Sen åkte jag hem och tog powernap! Ha en skön arbetshelg! Önskar mig själv det samma =)

    • katedervarg skriver:

      Om jag säger så här: den här fredan kan jämföras med förra som havregrynsgröt mot skinkcrepes……. Blä.. Hela helgen, för övrigt. Och inte är jag klar med dreten än, så nu börjar dagens jobb..

      • Myran skriver:

        kl. 23.55 var jag klar med mina i måndags….tur att man ändå funkar rätt bra under press!

Kommentera

