En detalj från perfekt

Kändes konstigt att inte skriva något igår… Förutom att det stör mitt sinne för symmetri att det för alltid kommer vara en tom dag i kalenderarkivet, så fanns det ju för en gångs skull saker som var VÄRDA att skriva om. Det är ju inte varje dag man är på personalfest, inte varje dag som man äter tortillas med trevliga människor, förälskar sig i en katt och fascineras över hur mycket energi det kan finnas i en hundkropp, inte varje dag man hamnar på en pub som i folkmun kallas ”Jurassic Park” (gissa varför! Jag lovar att det var minst lika välförtjänt som att hunden heter Loppan!), inte varje dag som jag tydligen lovat att vandra pilgrimsleden till Santiago de Compostela, inte varje dag som man dricker öl i källaren till en skola (fast det slår inte den gången jag partade sönder elevrådscafeterian på Karro…), inte varje dag man försöker cykla genom natten med bara en fungerande trampa.

Nåja… För en gångs skulle hände det. Jag tyckte om det. Lördagen var inte ett dugg sämre. Tvärtom. Det har varit en bra helg, helt enkelt. Hade inte supertönten vunnit femmilen (som vanligt genom att dra nytta av andras arbetsinsats) skulle man nästan ha kunnat kalla den för perfekt.

Men örebroare som man är skulle det bara vara konstigt om det inte fanns minst nån grej att klaga på. Eller? ^^

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

