Nationalism!

Nu börjar skid-VM! Prick nu! Hoppas farsan har sin lediga vecka, för han kommer sitta som gjuten. Iofs kommer han sakna det att sitta och peta in siffror från mellantider, men han kommer ha en tanke som överröstar alla andra: krossa norrmännen!

Och jag ligger här, i min lilla bruna soffa, med Püssel ihopringlad bredvid, och klappar i takt! Jag är aldrig så nationalistisk som när det sitter trälagg på fötterna!

För övrigt kan jag bara säga: tack för att detta går på SVT! När TV4 tar över är det tveksamt om jag ens kommer bry mig om att sätta på TV:n.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

