Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag idag, och jag skulle nog kunna tömma månadslönen på blomster till folk jag tycker förtjänar en ros. Eller dom jag bara vill ska ha en för att dom är dom. Jag läste i Nerikes Allehanda igår att majoriteten av all blomkommers drivs av män, en dag som denna. Det var inte lite heller, sisådär 90 procent av alla kunder i en blomsterbutik som var män.

Jag fick ett mejl från dig idag… Hade det varit för ett par år sen hade hjärtat gjort en frivolt, och jag hade hoppats att det var på riktigt. Idag vet jag att det inte skulle kunna vara det, men trots att jag på en gång förstod att du fått ett spam så stack det till av ditt namn.

Hoppet, du vet… Det sista som försvinner…

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

