Hårfager no more

I flera månader har jag låtit håret växa. Den som inte känner mig kan tro att det innebär ett axellångt svall uppknutet i en hästsvans eller nån annan postmodern kreation.

Inget kan vara mer fel.

När jag var liten – riktigt liten – följde håret gravitationens lagar, det har jag sett på bild, men sedan högstadiet fick det för sig att ta sina egna banor i livet. Det började växa uppåt i stället för nedåt. I stället för att expandera neråt som vanligt hår så ökar det sin volym genom att lägga sig i plattor ovanpå varandra. Det blir aldrig långt. Det blir högt. När det är riktigt länge sen saxen satt i lockarna ser det ut som om jag vandrar runt i livet med en pagod på huvet.

Som nu.

Idag fick det vara nog. Nu var det fram med trimmern och bort med skiten, och tre kvart senare är uppdraget utfört. På golvet ligger hår nog att fylla en kudde med, och när man stoppar det i soppåsen ser det ut som om det ligger ett avhugget huvud där.

Nu är det bara att hoppa in i duschen, för över hela kroppen är det små hårkrafs och det kliar nåt så förbannat!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hårfager no more

  1. retsyster skriver:

    jag hoppas att du tagit före- och efterbilder 🙂

  2. Monex skriver:

    .Snon ligger tjock och mjuk pa vaxthuset i var tradgard..Jag har blivit samre i halsan igen.

  3. katedervarg skriver:

    Jag VILLE göra det men jag har ju ingen kamera! Fast hade du varit på msn så kunde du ha fått se det live! Jag kunde ha kört slakten på webbkamera!

  4. retsyster skriver:

    Om du hade haft slakten på film skulle det lätt ha kunnat bli ett av de mest sedda youtube-klippen genom tiderna..

Kommentera

