Hockey i smått och stort och hypersexuell störning

Kom hem sent ikväll. Typ nu.  Jag som brukar hata att åka bil mitt i natten njöt faktiskt av den här resan. En molnfri natt med nästan fullmåne gjorde att man knappt behövde halvljus för att se vägrenen, och när trafiken dessutom är ett minimum kan man bara luta sig tillbaka i sätet och njuta av av P1 hela vägen hem. Ett reportage om sexmissbruk, eller Hypersexuell störning som man vill kalla det, och jag tänkte att det passade ju särskilt bra ikväll när tvåorna har haft temadag om sex och relationer.

Jag har varit på hockey! Karlskoga mot Örebro i Nobelhallen, men inte alls Bofors mot ÖHK utan HC mot Örnen. Det var snuttarna i trean som spelade, och jag kände att det ju är självklart att man måste gå på åtminstone EN av deras matcher innan dom slutar. Tänkte att det passade när Örebro stod i andra båset, och jag tänkte att det kunde vara lite kul att hojta uppskattande när nån av eleverna åker på en riktig tackling. Men väl där kände jag att det nog skulle se lite konstigt ut med en galen örebrohuligan bland 50 nära och kära värmlänningar, och dessutom var det faktiskt inte så roligt när MH åkte på en tackling så han tappade luften.

Roligt var det däremot när PJ åkte ut. I morgon drar jag på en overhead om ”high sticking”. Han ska lära sig!

Egentligen hade jag tänkt att gå på hockey i Örebro den här dan, när Malmö var i ladan. Så fort jag kom hem kastade jag mig på nätet för att kika in resultatet, och jubel när man läser att Conny stod på isen igen! Du är en artist, och har varit saknad!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

