Bästa jullåten?

Fairytale of New York. Jupp. Nog är det så, allt.

Vi snackade om det här i veckan, jag och Anette. Hur många av våra duttar vet vem Shane MacGowan är egentligen? Eller ens Pogues. Eller nån av våra gamla hjältar. När jag kollade med folket som strömmade förbi min holk för nån vecka sen visste knappt någon vilka Nationalteatern är! Sån skandal, sån misär. Det vore nåt för Sverigedemokraternas kulturpolitiker att hugga tag i: finansiera en CD med den svenska nationalskatten av gamla progg-grupper.

Då kan dom slänga in tvåan på listan över julsånger att spela mellan skinkan och Kalle Anka: Mörbyligans episka klagan om Kalles jul, från en tid när Karl Bertil Jonsson och Ferdinand fortfarande hade en mening…

Är det bara jag som tycker att jul borde handla om att bry sig om varandra?

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

