Och hur enögd kan en boforsare bli?!

Förra fredan stannade jag i Karlskoga och såg derbyt mellan Örebro och Bofors. Kul grej, man är ju ändå lite dubbel. Bofors vann, och det får man köpa. Ibland blir det så att motståndarna vinner, men det fanns ändå en viss bitter eftersmak efter matchen. Det första målet var en sån där lyckträff som sällan sker: en spelare kommer in från uvisningsbåset och fångar upp en redan slagen passning vilket gör att han blir fri framför mål. Shit happens, det får man köpa. Slagsmål och heta känslor, det tillhör också spelets regler. Verbala dödskamper mellan klackarna.

Men det som INTE tillhör spelet är att sätta in en tackling mot huvet på en motspelare! Det som INTE tillhör spelet är att medvetet göra det för att skada honom.

Trots det har jag låtit bli att skriva om det, för som sagt – shit happens. Men när jag läser krönikan på Bofors hemsida blir jag så förbannad att jag inte kan hejda mig! Det är ett så uppenbart exempel på enögd rapportering att man häpnar! Man säger att den här tacklingen är regelrätt! Man ser ju för fan hur han siktar mot huvet! Medan man tycker att den sista tacklingen, som sitter axel mot axel, är till för att skada!

Jag hoppas att jag inte haft den tönten som skrivit det här i svenska, får då skulle jag behöva skämmas livet ur mig hela jullovet!

NA / NA / NA / NA

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

