Nu packar vi ihop för det här året!

Klockan slår över till 14.00 och nu är det dags att packa ihop konten med allt som ska fixas över lovet. Lovet, sicket hån… De här dagarna är dagar som jag jobbat in under terminen, min övertid, men nån ledighet känns det inte som. Högen som ska rättas är över decimetern hög, och dessutom måste allt planeras till vårterminen. Vi har EN dag innan eleverna kommer, men den är sprängfylld med möten och konferenser så nån planering då kommer inte hinnas med. Ergo – lovjobb.

Men det ska ändå bli skönt! Jag slipper klockans domedagssignaler, slipper skrapa frosten av bilrutorna, slipper köra i åtti på en 110-väg av ren skräck för att hamna i en seriekrock. Jag kan ligga och tryna hur länge jag vill, kolla på TV – mest sport lär det bli – dricka kaffe och bara sköta mig själv. Katterna kommer säkert jubla när dom slipper trampa varandra på svansen hela dan.

Det är bara jag och Hasse kvar här i huset, alla andra har dragit för länge sen. Vi är som två fiskar som kastats i land av nån flodvåg och kippar efter andan i väntan på att få ögonen uthackade av nån hungrig kråka. Reliker.

Nej, packa konten och ladda USB:t, sen hem! Det är fullmåne ute, i en kylig vinternatt! Perfekt läge för en ensamvarg att yla hur länge han vill!

Och för övrigt anser jag att skolan bör förstatligas.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Skolan lite mer inifrån. Bokmärk permalänken.

Kommentera

