8,5 centimeter jobb

Ett vinterkarlskoga har släckt arbetslyset, men det betyder knappast att veckan är slut. Jag har ägnat dom senaste timmarna åt att sortera bland alla papper, prov och inlämnade uppgifter och stoppat ner dom i rätt mapp. I en hög på skrivbordet samlas nu allt som måste göras, som helst borde bli gjort före jullovet men som förmodligen kommer fixas mellan senapssillen och champagneglaset. Man skulle kunna mäta arbetsbördan: just nu ligger den på åtta och en halv centimeter!

Jävla orutin, egentligen… Att avsluta terminen med inlämningsuppgifter. Den smarte gör så att det sista är muntligt. Inte så jag.

Men nu skiter jag i det här. Nu åker jag till nobelhallen och kollar hockey. Förhoppningsvis vinner Örebro. Emma lovade att hon skulle håna mig hela veckan om Bofors vinner. Ett löfte jag är säker på att hon kommer hålla.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

