Gissa mitt finger!

Det här är ingen nyhet – men å andra sidan är det ju sällan Aftonbladet bjuder på såna – men lattjo ändå!

Har du längre pekfinger har du:

  • Ökad risk att drabbas av bröstcancer, om du är kvinna.
  • Förmodligen större intresse för män än kvinnor, oberoende om du är man eller kvinna
  • Större benägenhet att drabbas av eksem, allergier och feber.
  • Större chans att behålla ett jobb och bli rik.
  • Större chans att bli gammal.

Har du däremot ett längre ringfinger har du:

  • Lättare att bli aggressiv.
  • Ökad risk att utveckla prostatacancer, om du är man.
  • Ökad risk att drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar.
  • Ökad risk att hamna i fängelse, bli mördad eller utveckla ett drogberoende.
  • Större chanser att lyckas i yrken som militär, ingenjör, filosof och schackspelare.
  • Förmodligen större intresse för kvinnor än män, oberoende om du är man eller kvinna.
  • Lättare att bli duktig på att spela ett musikinstrument.
  • Lättare att utöva fysisk aktivitet och bygga muskler.

På mig är skiljer det fan en hel centimeter mellan dom där fingrarna. Gissa vilket som är längst!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gissa mitt finger!

  1. ett85912 skriver:

    Och om de är lika långa är man homosexuell, det vet ju alla.

  2. katedervarg skriver:

    Känns inte riktigt som seriös vetenskap, menar du…? ^^

Kommentera

