Stackars Abdul…

Torsdag utan toppar men heller inga dalar. En dag där allt funkade rätt okej, faktiskt. Lektionerna gick som de skulle, en EVK som var jobbig men som jag hoppas kan leda rätt, och bilen startade trots att rysskylan bet sig tag i motorn som en grävling.

Undrar hur Abdul tänker, skolans besök från Gambia. Mitt i natten landade han i Örebro, och möttes av ett land där alla ser ut som storrökare. ”Nu förstår du kanske varför vi är som vi är?” hade Stefan frågat, och Abdul hade bara nickat snabbt.

Eller om han nu skakade av köld, vem vet?

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

