En riktig sunkhelg

Inte för att den varit så illa, utan tvärtom för att jag har låtit mig själv sunka ihop. Jag har knappt rest mig ur soffan. Har legat här under täcket och trynat och bara ägnat min uppmärksamhet åt TV:n och datorn, utan krav på nyttigheter eller substans. Först ikväll tog jag ett bad och fixade lite makaroner, annars fick det också vara. En rejäl sunk alltså, och det känns jävligt skönt!

Kanske är det förkylningen som hänger i, men jag tror mer att det beror på att luften gick ur lite efter mässan. Nu är den gjord. Ett fixt mål är uppnått, och jag behövde nog helgen för att mentalt hämta andan inför nästa: omdömena. Den här vecka ska dom skrivas, över hundra omdömen måste plitas ner och det tar tid och det tar energi och det är nog en av dom mest långtråkiga saker man kan göra i det här yrket.

Inte vet jag om det räcker med en sunkhelg för att fixa den prövningen, men just känns det bara så skönt att blunda för alla måsten… Ibland måste man få göra det.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

