Ett litet steg mot ett hem

Nu står det en ny soffa i vardagsrummet. Min gamla fick helt enkelt ge upp andan, vilket i soffors värld innebär ett dyk med huvet före ner i containern vid Mellringe återvinningscentral. Nu är det ingen större skillnad, egentligen. Den nya har samma efternamn som den förra och det är bara färgen som skiljer. Nåt brunt i stället för blått att somna i.

Katterna märker i alla fall ingen skillnad. Det tog Aslan två timmar innan hon bestämde sig för att kissa en skvätt, och Püssel verkar mest glad över att den utslitna klösbrädan är utbytt mot en ny.

Den gamla fåtöljen är också väck. Den hittades i en container, och i container hamnade den, som i en ekoversion av Bibeln, och den fick sällskap av det vita vitrinskåpet från köket. Stereon försvann också. Jag har ju inte lyssnat på den sen 2004, så what the fuck. Men grammofonen sparade jag, mest av nostalgiska skäl, samma som gör att det fortfarande står två hyllor med LP-skivor i vardagsrummet.

Roligast var i alla fall IKEA. Man kan köpa korv där. Det visar dom tydligt genom att ha en överdrivet stor bild av en wienerkorv med bröd på väggen. Den sitter precis där kön börjar, och om man upptäcker den först när man står där, som jag gjorde, ser det ut som om man står och stirrar rakt in i en uppblåst penis.

Mycket märklig upplevelse…

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

