Flugfri himmel

I över en månad har jag kunnat kalla mig ”Flugornas herre”. I mina fönster mot gården har jag fungerat som värd åt sisådär sju miljarder små jävla gräsflugor! Först trodde jag det var bananflugor och yrde runt i lägenheten på jakt efter bortglömda äppelskrutt, bananskal eller baconpaket under soffan, men flybuster-företaget lugnade mig med att det var gräsflugor som sökt sig in genom glipor i fönstret på jakt efter värme. Dessvärre såg dom ingen möjlighet att få bort dom, mer än att öppna fönstret och då skulle nog resultatet bli att dom svärmade in i köket. Så dom fick bygga sin koloni i fred, i väntan på höstkylan.

Men nu är kräken äntligen borta! Gissningsvis döda! Normalt sett är jag närmast buddhistisk i synen på smådjurens rätt att leva, men efter att ha sett dom här ha förökat sig utan hejd har jag insett att till och med jag har en gräns för min humanism!

Jag vill kunna se träden på gården växla sina färger! Jag vill ha en flugfri himmel!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

