Världshistoriens dummaste reporter?

Kanske inte, men förmodligen världshistoriens dummaste fråga:

JUST NU pågår ett möte i Malmö, ett fackeltåg mot våldet. Jag hörde att det spöregnar men jag hoppas att alla ni där i Skånes huvudstad tar er ut och visar idioten vad ni står för. På Studio P1 intervjuade man arrangören i direktsändning:

Ni säger att ni vill att folk ska komma och visa att man står för kärlek och värme, men samtidigt säger ni att man ska visa sin avsky för skotten. Hur går det ihop? Det är ju inte särskilt mycket värme i det?

Tystnad. Lång tystnad. Jag förstår att killen inte riktigt visste hur han skulle reagera. ”Skojar hon med mig?”, måste han ha tänkt. Sen ett klart hörbart småfniss, innan han gav ett jättebra svar.

Det kan inte vara lätt att bemöta världshistoriens mest korkade intervjufråga i direktsändning.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Världshistoriens dummaste reporter?

  1. AE skriver:

    *tokskrattar* Tala om att ha otur när man tänker….

    Jag blev lite orolig när jag nyss läste om ex-kriminellas medborgargarde i Malmö. Mest orolig blev jag dock över min egen reaktion ”YESSS, ta den jäveln bara!”. ”Civilisationens tunna fernissa” och allt det där :-/

    Får nog baka lite bröd som botgöring. Fridens!

    • katedervarg skriver:

      Om det bara var TÄNKTE hon gjorde, men när det inte finns nån grindvakt mellan hjärnan och käften i DIREKTSÄNDNING blir det nästan bara pinsamt! 😛

      Mmm… Jag läste om det… Tänkte lite samma sak, och kände mig som en statist i en westernrulle som står och skriker och gapar när skurken rullas i tjära och fjäder och sparkas ur stan. Lite Lucky Luke över det hela.

      Men jag misstänker att det inte kommer stanna vid det om man får tag på honom…

      • AE skriver:

        Det finns förvisso olika sätt att göra sig ett namn inom journalistiken…*he,he*

        Tack för de orden, så slipper jag känns mig som ensam Clintan-klon. Jag kanske bör börja se lite svartvita filmer om svårmodiga människor istället för Arnold, Rutger, Jean-Claude och grabbarna?

Kommentera

