Too much time, too few friends?

Här har vi killen med ALLDELES för mycket tid till övers och ALLDELES för sjukt samlarbegär: Graham Barker! Nu är det bara att han hittar på nåt kul att forska på i navelluddet så lär nästa års IgNobelpris vara bokat.

Var på hockey ikväll. Det är många, många år sen jag var i ishallen och såg ÖIK spela. Jag hade glömt bort hur förbannat kallt det är där inne. Man får nästan känslan av att matchen går i nåt öststatsland i början av 70-talet. Sen var det konstigt att sitta på sittplats, att inte stå där i hörnet och gapa, där klacken står, där det sitter en banderoll fastspikad: ”100 procent anti-Bofors”.

Att det har gått en toppmatch i Allsvenskan har helt gått Aftonbladet förbi. Surprise…

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

