Judgement Day är här!

Det finns ett tyst men ömsesidigt hat mellan mig och elektroniska maskiner!

Sissela Kyles spaning idag handlade om hur elektroniken håller på att gadda ihop sig inför ett globalt maktövertagande a la Terminator, och om hon vill ha fler belägg för den tesen är det bara att hon hör av sig!

  • Fick ny dekoder från Bredbandsbolaget igår. Tror nån att den funkar, eller?!
  • Och den gamla dekodern fortsätter sitt narkoleptiska trots, vilket tvingar upp mig ur soffan för att mickla med sladden stup i ett.
  • Skulle dammsuga idag. Helt plöstligt dog maskinen, och jag trodde det räckte med tömning av påsen, men icke! Tvärdöd är den, och i hörnen ligger lika mycket skräp som förut.
  • Mobiltelefonen verkar leva sitt eget liv och distribuerar sms lite hur som helst och när som helst. Igår rasslade det in tio stycken på en minut, det äldsta en vecka gammalt.
  • Trimmern är också helt fucked up. Den orkar bara vara laddad i några minuter, så om man låter skägget växa för mycket så fastnar den på hakan som en Volvo 240 i snömodd.

Nu är det alltså dags! Nu är det Judgement Day! Var är Linda Hamilton när man behöver henne?!

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Judgement Day är här!

  1. AE skriver:

    Lite långt bort, annars hade jag svängt förbi och fixat din apparat, förlåt, menar tekniska utrustning, eh….Godnatt! 😀

  2. katedervarg skriver:

    Det är ju ELEKTRONIKEN som trasslar! Alla andra apparater funkar som dom ska! ^^

    TROR jag. En del har legat i träda ett tag.

  3. AE skriver:

    Tja, får väl bli en standardfelsökning då – hittas inga fel så brukar en rejäl rundsmörjning få igång det mesta!

Kommentera

