Höstnatt

Fullmåne, stjärnklart, kyla som rinner in genom springan i dörren till den franska balkongen.

Vet inte riktigt vad man ska göra nu… Brieost i kylen, ett glas vin?

Det var värstens vad den här kvällen sög… Men månen är vacker. Skulle nästan vilja ha huggtänder.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Höstnatt

  1. AE skriver:

    Börja med att ta ut osten från kylen 😉

    • katedervarg skriver:

      Så bidde det! Brieost, ett glas rött och lite hångel med kissekatt. På kattvis, alltså! ^^ Det betyder nosgnidning och purrepurr.

      • AE skriver:

        Min lånekatt ligger på strykbrädan och tvättar sig, hunden sover på sin bädd under skrivbordet och snart ska vi alla gå och lägga oss med Conn Iggulden. Sov gott!

Kommentera

