Älska nationella provet!

Det finns många saker jag skulle kunna skriva om idag. Det skulle kunna vara regeringens budgetproposition, sverigedemokraternas riksdagsdebut, det faktum att en kille har blivit gripen för våldtäkterna i Örebro, eller ännu mer att man i flashback har hängt ut en helt oskyldig kille bara för att han råkade bo i fel trappuppgång, det skulle kunna vara arbetet vi håller på med nu om att konstruera programmen för den nya gymnasieskolan, eller mer självklart att Sverige alldeles strax ska möta Holland i fotboll.

Men nej, jag passar allt det där, för jag håller på att läsa texthäftet till nationella provet i svenska! Det låter fullständigt sjukt, jag vet, men jag älskar det! När jag en gång för länge sen bestämde mig för att det var svensklärare jag ville bli, så var det helt utifrån hur språket används som maktinstrument eller som instrument för att ta makten. Över sig själv likaväl som andra.

Och här har jag ett helt häfte som heter ”Språkets makt och möjligheter”! Älska! 😀

Jag får återkomma till mer sociala och mindre nördiga ämnen vid ett senare tillfälle!

Vill ni ha hjälp med det så har jag skrivit några tips här.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i Tankar från livets teater. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Älska nationella provet!

  1. Ping: Nationella provet Språkets makt | Katedervarg

  2. Ping: 2010 in review | Katedervarg

Kommentera

