Kvalificerat skitsnack av en kvalificerad hycklare!

Cristina Husmark Pehrsson gråter ut i Expressen över sitt öde att bli syndabock för regeringens sjukförsäkringspolitik:

Jag tyckte det var väldigt svårt och tungt. Jag tog naturligtvis åt mig allas berättelser men som minister i Sverige och med den grundlagen vi har så förstår jag att folk blir arga när jag säger att jag inte får uttala mig. Men det får jag inte göra enligt svensk grundlag.

Men tro INTE att jag upplever att hon ger ett empatiskt intryck! För mig framstår hon bara som förbannad hycklare. Nej, Cristina, du får inte som politiker lägga dig i tjänstemannabeslut, men du är som politiker ansvarig för de regler de har att arbeta efter! Om du hade haft ens UNSEN av intresse att förstå och hjälpa dom här människorna hade du nog insett att det hjälpt om du ändrat politiken!

Nu är det väl bara att hon söker avgångsvederlag också, för att slippa flytta runt i landet och söka vilket jobb som helst, för att hyckleriet ska vara fullbordat. Det är ju så moderata politiker brukar göra när dom inte får vara kvar på festen.

Om katedervarg

Min blogg är min dagbok, mitt pedagogiska manifest och min flaskpost till dig. Det är ord ropta i vinden.
Det här inlägget postades i En nagel i ögat. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kvalificerat skitsnack av en kvalificerad hycklare!

  1. soli01 skriver:

    scaber nestor – vad vet du om den nya mannen egentligen. Låt han – Kristersson – åtminstone få en chans. Var lugn det kommer att bli bra när alla fel rättats till. Detta är en bra reform i grunden och medför att vi får i slutändan in mera skattepengar. Det behövs mycket pengar om vi ska kunna hjälpa alla de som verkligen behöver hjälp. Att detta ska vara så svårt att tränga in!

  2. Ping: 2010 in review | Katedervarg

Kommentera

